Nuffnang Ads

"Coretan dari seorang pemanik"

Wednesday, June 20, 2012

Kuetiau 12 malam..

Keadaan yg panas terik buat aku tak boleh tidur. Jam dah 12 malam, aku tatau nak buat apa. Kalau memanik pun tak ada mood sekarang. Berpeluh2 bagai dalam sauna. Nak duduk kat ruang tamu dgn keadaan seksi pun tak boleh juga. Sekarang ni anak sedara Mr BK ada tumpang buat sementara waktu. Baru dapat kerja dekat dgn area rumah aku ni. Satu hal kena bersopan santun di rumah sendiri. Aku dah lah selalunya dalam ketidaksopanan. Almaklum rumah sendiri ye tak?

Sudahnya, aku goreng kuetiau... tengah2 malam hahahaha.. Agak lapar juga sebenanya. Sudah, kang nak tidur pukul berapa aku ni ? Dah masak nak gak merasa. Dah merasa macam sedap pulak eceh.. Jadi merasa tukar kepada makan terusssss!!!! Babai dietku!! Tak apa nanti aku qada' balik ye diet tu.. 

Ada satu rasa lain macam bila ada org lain di rumah kita kan? Bukan aku nak cakap tak suka org tumpang rumah. Bukan macam tu. Cuma aku rasa janggalnya lahai.. Aku rasa tak selesa. Tak selesa satu hal. Aku punya rasa yg tertanya, org tu ok ke tak duduk umah aku? Aku jadi tak keruan memikirkannya. 

Aku rasa aku memang tak akan punya bibik... Ini pendirian aku buat masa sekarang lah. Sbb aku tak dapat bayangkan hidup aku ada org asing dalam rumah. Eiii.. memang tak boleh. Lagi2 nak tinggalkan anak dgn org asing. Ambil bibik ni umpama berjudi aku rasa. Dapat yg ok alhamdulillah. Dapat yg tak ok, bersedia je lah.... 

Pengalaman aku 2 bulan duduk di rumah masa sakit hari tu pun dah cukup lah. Bukan apa sangat, tapi saat aku mendengar suasa bibik rumah sebelah terjerit2... terdengar suara anak kecil menangis2.. sayu nya hati aku... Apalah yg dibuatnya dgn budak kecil tu. Tak.. aku tak rasa dia dera.. cumanya aku tau dia marah budak tu.. Kadang dengar juga biji butir nya. Belum lah tahap kronik.. tapi aku membayangkan anak kecil itu Humairah... Allahuakbar. Tak sanggup aku. 

Ok lah aku update sbb nak layan mata and nak kasi proses penghadaman berjalan lancar hahahahaha.... Mata sudah layu. Mari kita tidur rakan2.... 

p/s: aku sempat survey harga barang di My Mydin.. hmm not bad eh? Murah gak harga barang2 kat sana... 

No comments:

Post a Comment