Nuffnang Ads

"Coretan dari seorang pemanik"

Thursday, June 14, 2012

Crumble pun 3D tau!!


Teringat yg aku kena save semua pics dalam FP untuk jadikan rujukan semula, maka tadinya aku luangkan masa sekejap jengah FP aku. Sbbnya aku dah tak ada resources lain. Nasib baik ada FP. Yg resources asal dah hilang bersama laptop lama ku. Jahanam betul pencuri itu!!

Bila aku bukak balik FP aku. View balik pics lama. Oh! Banyak nya yg dah lain.. Apa yg lain? Design Crumble aku lah ehehehe.. Korang jgn muak lah ye kalau jumpa beribu perkataan Crumble dalam blog ni wahahahaha....

Memang betul. Dan agak logik lah juga kalau harga upahnya juga dah amat berlainan dgn 2-3 tahun dulu. Crumble yg aku hasilkan sekarang lebih heavy dah padat dan exclusive pada aku, berbanding 2-3 tahun lepas. Sekarang lebih banyak layer dan kalau aku nak claim Crumble aku memang nampak macam 3D pun tak salah rasanya. Sbbnya kau boleh nampak bezanya dari pandangan sisi. Berlapis² Crumble aku sekarang.

Teknik pun dah lain skang ni. Aku banyak apply 3D teknik dalam Crumble aku. Sbb tu kelas aku namakan 'Crumble 3D' almaklum nak menumpang gak keglamoran 3D yg melanda skang wahahaha.. Kidding. Sebetulnya, aku memang ada applykan teknik 3D dalam design Crumble aku. Cuma aku olah lah ikut gaya rentak PepariDsign. Aku kan suka suki ikut kepala otak aku.. Konon tanak sama dgn org lain ahahaha.. Baru nampak exclusive dek.. Jadi pemanik kena ada evolusi. Bukan takat kreatif je tapi kena ada juga innovasi. Eceh!! 

Jadi kalau ada customer aku yg pernah hantar baju 2-3 tahun lepas pastu teringin nak hantar tahun ni jgn pulak sentap dgn harga sekarang ni ya. Tak mahal  mana pun kak. Kalau akak tgk macam mana bersengkang mata nya aku jahit sure akak taubat nasuhah hehehehe. Dengan rabun teruknya. Dengan pinggang dah sezennya.. Kesian lah sket kat aku nih..  keh keh keh...

 Yg ni tak silap aku org Sabah

 
Yg ni pun Sabah rasanya..

 
Yg ni aku tak ingat dah sape punya

Aku suka pulak combination baju yg ni. Tak silap aku dari Puchong akak ni..


Okeh.. tuh kat atas antara yg aku sharekan.. memang berbeza sangat kalau nak dibandingkan dgn Crumble yg aku buat sekarang ni. Atau lebih tepat sejak aku men' 3D ' kan Crumble aku.. eheh..

Tak caya ke? Satu cukuplah satu gambar kat bawah ni aku tunjuk as bukti. Nanti aku tade gambar pulak next entry.. Kang korang tanak masuk lagi blog aku haha...


Beza kan adik² sekelian??? Jadi janganlah segan² nak menempah manik dgn akak lepas ni hahahahaha......

Sekarang ni kalau customer nak request yg simple je pun aku dah mati akal nak buat simple macam mana. Sbbnya sudahnya, version simple aku tetap akan jadi heavy. Selalunya Mr. Asst akan jadi QC aku. Agak² aku dah lupa diri kejap dia sepak lelaju sket ehehehe... Tadelah.. dia gosok² sayang belakang aku..

" Tu kenapa terlebih²? Dia nak heavy ke?"

Terus aku akur bagai pekerja contoh letak jarum dan manik dan masuk bilik tidur (sambil libas rambut). Hahahahahaha.. Boleh tak itu macam?

ps: Mr. Asst. sekarang jahit cepat lah pulak. Kalah aku....

No comments:

Post a Comment