Nuffnang Ads

"Coretan dari seorang pemanik"

Thursday, June 14, 2012

Jengkel vs jengkal.....

Aku agak kejengkelan hari ini,..

Jengkel aku bila dgr. suara itu ketawa. Bagai tak ingat dunia.
Lagi jengkel bila teman berbicaranya org yg berketayap bagai. Yg dipanggil 'Haji' dikalangan kami.
Aku bukan anti sosial. Beringatlah bila ketawa. Jangan mengilai bagai pontianak hilang dahan bersenggayut.
Mana malunya? Mana segannya? Heran aku..

Aku juga amat jengkel kalau jantina sesama aku tidak punya malu bergurau senda bertepuk tampar dgn berlawanan jantina. Gurauan yg diselitkan ketawa mengilai. Terbahak².. ada yg sampai menjerit². Lebih menjengkelkan hati kalau mereka itu org yg dah berkahwin dan beranak pinak. Mana adabnya? Mana sopannya?

Aku juga jengkel bila ada org suka berlagak macam polis di sini. Berlagak macam dia bagus. Berjalan dgn tangan di belakang. Cukup masa buat rondaan satu kawasan. Kalah lagak YB! Tengok org itu buat apa. Org di sini buat apa. Mencari gossip dgn. kakak² di sinun.

Ah!! Sebu perut aku. Mual tekak aku. Lebih menjengkelkan, org itu juga berketayap. Ah sudah. Adakah aku anti dgn mereka yg berketayap? Hahahahahahaha........

Maaf lah. Aku memang jengkel dgn kamu yg suka perasan bagus.


No comments:

Post a Comment