Nuffnang Ads

"Coretan dari seorang pemanik"

Sunday, June 17, 2012

Bagai paus terdampar


Pagi ni aku bangun dgn rasa sakit di perut. (Eh manjang je ko ni sakit.. Bila masa yg tak sakit?) Abuden dah memang sakit.. Alhamdulillah lah.. Bukan nak ngadu. Nak citer je ehehehe

Bangun je pagi ni terasa perut macam keras semacam. Tapi masih boleh bangun. Tak ada masalah. Alhamdulillah. Aku cukup risau kalau tak boleh nak bangun bila pagi. Duduk tepi katil, perasan jadi Doktor kejap. Check perut sendiri. Tekan bahagian abdomen atas. Sikit keras. Bawah ok. Tepi ada sikit sakit.
Eh tangan bahagian atas pun ada rasa sakit.. Huhu.. Semalam punya kejadian, hari ini baru dia datang kesan.

Kenapa semalam?

Ehehehehehe.. Nak citer pun sadis.. Kelakar pun ada. Tapi lebih banyak seram dari kelakarnya aku rasa.

Semalam, macam biasa bila bangun pagi aku akan pastikan bubur Humairah ditenggek dahulu. Budak kecik tu kadang taleh percaya sistem perut dia. Kadang bangun nak makan terus. Kadang nak susu dulu, lambat sikit dia makan. Aku kejutkan Mr Asst pindah atas katil temankan si kecit..

Sambil masak bubur, sambil buat breakfast. Hui rajin tak semalam breakfast aku adalah Tuna Croissant. Tak, aku tak rajin nak buat croissant tu. Memang tak ada kepandaian berbaking pun aku ni. Maybe not yet.. Hopefully one day. Keinginan ada. Slowly.




Aku tak rajin nak letak accessories bagai. Tomato pun aku cincang terus masuk dalam tuna. Sodap je bai.. - pic ehsan Google


Tengah layan TV kejap tetiba dgr Humairah menangis tiba². Aku dah panik and dok pikir dia jatuh katil. Mesti bapak dia tak perasan nih. Tapi sebelum tu aku dgr dah 2 beranak ni pot pet².. Apa lagi berlari aku ke bilik. Tapi tah mana silapnya, mungkin kain batik aku terlondeh ke, tersembam aku atas lantai. Memang macam ala ala goal keeper aku landing. Cuma bezanya bola tak ada. Kau imagine, dgn tangan sebelah pegang epal, dgn mulut masa tu tgh mengunyah epal tu.. Tertiarap aku kat lorong antara bilik. Sakitnya kau jangan tanya!!! SAKIT yg amatz!!!

Ye lah kan dah badan besar gabak, jatuh cam tu Mr Asst pun terkejut. Kuar bilik tgk aku dah terdampar dia pulak panik. Air mata dah keluar dah bergenang dah ni. Epal aku dah tercampak mana tah. Dgn serpihan dalam mulut terkeluar. Lama gak aku tersenyap atas lantai. Sbbnya aku nak pastikan badan aku ok. Masa tu aku risau satu je, janganlah jadi apa² kat spine aku. Sbb doc dah pesan, you can't afford to fall again. Bayangkan takut aku masa tu. Takut L1, L2 and T12 jadi lagi teruk. Tapi alhamdulillah. Aku boleh bangun. Cuma lama sikit lah aku terbaring atas lantai tu. Yg si Humairah dok langgar² aku dgn walker dia. Dok la macam nak nangis². Gamaknya sedih kot tgk mak dia tergolek cam tu hahahahaha..

Bila aku kenang balik. Ketawa gak aku. Apalah yg aku kejarkan sampai macam tu punya jatuh. Lepas ni kena lebih precaution. Hari tu dah tergolek depan fridge. Tapi tu maybe sbb aku overdose ubat. Mamai semacam.

Hehehe.. Malu nak cite tapi lebih kurang cam ni lah aku terdampar semalam bila jatuh. Cuma dia ni comel sket je dari aku. Ahahahahahaha...

 Lebih kurang cam ni lah terdampar.. Hehehe..


And now lengan aku sengal and sakit semacam. Mungkin menahan berat badan masa jatuh semalam.. Yeay!! Sangat bonus berganda dgn perut keras semacam.. :(

No comments:

Post a Comment