Nuffnang Ads

"Coretan dari seorang pemanik"

Sunday, July 22, 2012

Aku tidak pernah pinta...


Subhanallah!! Sumpah aku tidak pernah mendoakan sebarang kesakitan atau kemudaratan kepada mereka yg pernah mengata² pasal diriku di tempat ku bekerja. Aku cuma mahu mereka faham situasi aku.

Tapi kejadian pagi ini benar² menginsafkan aku. Aku tidak pasti aturan Allah untuknya harus aku tersenyum atau simpati. Aku simpati. Tapi mengenangkan mulutnya menjaja cerita, simpati kadang boleh bertukar menjadi benci. Nauzubillah!!

Aku harap dia dapat memahami situasi aku sebelum ini apabila benda yg. sama jadi pada dirinya juga. Mungkin mulutnya boleh jadi lebih sopan selepas ini. Atau sebaliknya? Wallahualam..

Tersenyum sedikit tadi aku. Jahatkah aku? Sbbnya nyata bukan aku yg diperkatakan oleh sipolan tempohari. Aku terdengar sedikit sebanyak perbualan 2 polan di pejabat aku yang sedikit sebanyak merujuk kepada sakit aku. Tapi ada part² yang aku kurang gemar mendengar nya. Aku kira bukan diriku kerana perbualan sipolan tersebut agak kuat dan berdekatan dgn tempat ku. Kalau betul pasal diriku aku pasti sipolan tak buat begitu.

Dan pagi ini aku perolehi jawapannya. Aku sedikit lega.

Ya Allah, besar sangat rahmatMu buat diriku. Subhanallah!!!

No comments:

Post a Comment