Nuffnang Ads

"Coretan dari seorang pemanik"

Wednesday, July 24, 2013

Promosi Kuih Raya 2013


This is sticky post, please scroll down for new entry..  :)


Standard kan perempuan? Puasa belum tentu habis ganti sebok nak citer pasal kuih raya hehehe...
Jangan dik.. sila ganti puasa dulu ya. Kalau dah ganti baru boleh baca habis entry ni haha...

Aku memang tak kesah pasal bab makan. Well korang pun tau kan, sbb tgk saiz badan pun tau haha.. tapi aku cerewet gak pasal makan. Cerewet dari segi kesedapan rasa tu pasti lah. Sebab tu aku amat bengang kalau orang dok citer tempat makan tu sedap kemain tapi ya hampunnnn hazabbb rupanya di tekak aku. Contohnya Ikan Bakar Sekinchan hahahahaha!!! Mati aku kena saman ke tak lepas ni kondem kedai ni. Serious tak sedap!!!! Jangan pergi ok. Mahal je harap. Baik korang bakar sendiri ikan kat rumah.

Jadi kependekan cerita dan motif entry aku adalah, nak makan kena yang sedap di tekak. So kuih raya pun macam tu jugak. Kalau kat opis aku dedulu masa zaman aku sihat segar bugar, aku lah agent kuih raya. Tapi bukan sebarangan kuih, kuih yang sedap sahaja hahaha.. So kekakak kat opis tu dah tau, nak cari kuih raya yang special and sedap cari aku. Tapi since tak berapa sihat aku stop..

Tapi kali ni aku berkenan pulak nak tolong promote sbb kuih yang Nenek Uda (yes pangkat nenek) buat ni sangat sedap!! Especially her Tart Nenas and Kek Kukus Buah... Tersangat sedap!!! Tolong lah beli hehehe.. Trust me, kalau sedap memang aku cakap sedap. kalau tak aku belasah je cakap tak sedap ehehehe..

Tahun lepas aku tolong promote tart nenas and kek kukus buah je. Tolong pun last minute and aku tak lah promote mana pun. Setakat jamu orang yang datang rumah belajar manik and bawak gi gathering pemanik. So last year most of the customers memang di kalangan org2 manik je lah hehe.. tu pun tak menang tangan gak aku nak handle.

So tahun ni Nek Uda bagi sample kuih raya agak banyak jenis pada aku. Kalau korang rasa nak beli boleh la contact aku ya.. Mana yang sedap memang akan aku recommend. Cuma kadang sedap kat tekak aku tak sedap kat tekak orang. Contoh macam cookies yang ada flava strawberry, tak semua orang suka.

Meh lah kita cuci mata dgn cookies pulak ya. Asyik manik je boring pulak korang. :)




The BEST EVER!! Tart Nenas RM55 (100pcs).

Aku tak tau kenapa tart dia sedap sampaikan Mak aku yang tak minat sangat cookies ni pun suka sangat dgn tart ni. Siap pesan dgn aku awal2 tahun ni dia nak berapa balang hahaha. And yes, Mr BK yang tak suka cookies pun sangat suka dgn tart ni. Humairah pun pandai, bebanyak kuih yang ada dia asik lah cari balang kuih ni. Sudahnya bebanyak sample yang aku ada Tart Nenas ni habis dulu hahahaha... Terpaksa order lain lah jawabnya kalau orang nak rasa nanti :)


Yang ni pun aku suka Strawberry Cookies. RM50 (100pcs)


Also pujaan hatiku walaupun aku bukanlah penggemar coklat. Badamnya sebiji seketul gitu ok.
Almond London RM55 (100pcs)



Alkisah masa aku pergi rumah Nek Uda ni, dia tengah menggentel kuih Almond London tu. Alahai korang, punya lah telaten (org jawa cakap)... sama je cookies tu dia bentukkan atas loyang. Semua sama ok.. macam pakai mesin. Memang sangat berseni lah tangannya..


Kuaci Cookies. RM50 (100pcs)
A bit sweet to me sebab ada taburan gula atas tu.


Delight Cookies. RM55 (100pcs) .
Yang ini pun aku order for raya nanti.. Sedappp!!

Mazola Gajus. RM55 (100pcs)


Kek Kukus Buah (Weight: Approx 2.2++ Kg)
Kek ni pernah jadi hantaran buat adik aku kawen hari tu. Semua dok puji sedap.



Kek Kukus aku lupa nak tanya berapa harga dia hahaha.. Kalau tak silap aku dalam 50+.. tapi nanti aku confirm balik eh kengkawan.. (nak jadi agent tapi tak tau harga poyooooo la kau Umi)

Okes aku update: Harga dia RM65 sebiji. Sorry aku ingat yang 5 je. Masa aku beli aritu aku timbang almost 2.4kg. Jadi aku tak berani nak letak exact berat berapa. So yang confirm berat dia lebih dari 2kg...

So kalau nak rasa yang dedekat dgn aku tu leh lah aku pass kan sample. Kalau jauh tu aku mintak mahap ya. Owh kuih ini juga boleh di order untuk orang yang duduk JB. Sebab dia ada juga agent di sana. So orang Johor boleh lah kalau nak order.

Kalau korang berminat tau kan nak cari akak kat mana? Boleh contact akak di 0132717091 or email akak di peparidsign@gmail.com dengan tajuk utama Kuih Raya. Karang akak kompius hehehe.. Dah makin tua ni kadang macam banyak benda terkompius. So jangan sesegan, mari2 order kuih raya dengan akak... :)

Those yang nak order awal masa puasa lepas terawikh nak ngup ngap depan TV pun dah boleh start order. In fact dah ada yang order dah pun before puasa ni.

Yang stay area Puchong, Sri Kembangan, Bangsar, dan area berdekatan boleh lah aku buat free delivery kalau nak. So kalau nak order tau kan mana nak cari akak?

013-2717091 / peparidsign@gmail.com




No comments:

Post a Comment