Nuffnang Ads

"Coretan dari seorang pemanik"

Monday, July 1, 2013

My new assistant!



Aku memang tengah cari assistant pemanik ni.. Tapi bila fikirkan nanti nak kena bayar gaji bagai macam lah mampu kan? Bila bukak harga je terus kejung customer kekekekekeke... Tapi kan, aku rasa tak lama lagi tercapai lah kot hasrat aku ni nak menambahkan assistant pemanik aku.


Rasanya boleh diharapkan kot. Semangat pun ok je aku tengok. Sangat tegar ok. Korang tak percaya? Hehehehehe.. Sila lah percaya.. Jimat duit tak payah aku bayar gaji pekerja lepas ni...





















Tengok cara dia pegang jarum tu? Ada style tak?

Masuk ok manik tu dalam jarum.. Owh yes itu jarum betul ya...

Dengan bangga cuba cucuk atas kain pulak hahahaha

Perhatikan muncung dia tu.. Gerammmm...

Alahai dik.. berkerut2 kening ko..

Muka happy dapat 'work' dengan Mamanya kekdahnya...

Bukan main khusyuk dia belek manik..

Nape dik??

Pening kepala ya tolong fikirkan design manik?

Amboi over tau!! Siap garu2 kepala memikirkan nya ya? Hahahaha


Sangat pandai handle itu jarum. Lepas tu pandai pulak match kan manik dgn baju. Pandai pulak bezakan mana yang Mama jahit, mana yang Babah dia jahit.

Agak2 boring nanti dia datang lah kat meja tu, nak 'work' kekdahnya... Dia tahu kalau aku duduk memanik tu 'work' lah pada dia. Pandai anak Mama...

Alhamdulillah.. masih under control. Aku takut gak sebenarnya kalau2 dia tak boleh dikawal. Aku masih boleh memanik dgn aman setakat ini. Cuma dia ni cepat bosan kalau main statik nih. Kena ada je benda yang dia boleh buat. Kalau tak memang kat meja maniklah ditujunya.

Kita tengok setakat mana minat dia. Tapi so far bila Babah nya kuar gi kereta saje je muka dia kalau dapat manik. Kalau tak dia dulu meluru kuar. Positif kah itu? Kita tengok je lah nanti. Aku target umur 4 tahun dah boleh aku suruh jahit dah hahahahahahahah...... Kejam tak Mama dia? :)

1 comment:

  1. seronoknyer kak... baru 2 thn dia dh pandai gitu,.. kalu aiyan abis di kaco nyer manik2 aku pastu msk dlm mulut... mmg mewarisi bakat ko tau kak, tak lama lg senang la keje ko, ada assistant sndiri

    ReplyDelete