Nuffnang Ads

"Coretan dari seorang pemanik"

Thursday, January 17, 2013

I am SHOCK! so PINK

Pink itu menawan kan?

Pendapat aku, warna pink terang or shocking pink adalah salah satu warna baju yang sangat cantik kalau dimanikkan. Kalau kainnya plain lagi naik seri baju tu. Ini pendapat aku lah.

Aku kurang pasti fabrik dari jenis apa. Yang pasti akak seorang ini memang sangat high taste. Aku memang suka dgn pilihan fabriknya. Selalu lain dari yang lain.

Bila tengok trend orang buat patch lace, hati ini teringin juga. Walaupun hakikatnya aku kurang gemar buat patch lace ni. Eheh dah tu nak buat gak kenapa??? KO NAK MENUNJUK EH???

Hahahaha... Bukan... Selalunya patch lace ni buat kat baju pengantin. And mode dia lain kalau baju biasa. Jadi aku teringin nak buat untuk baju ni. Sebabnya aku ada beli corded lace yang belum dirasmi. Selalunya aku gitulah. Beli material manik bagai nak rak... Sampai ada satu kedai pernah tanya aku, you ada butik ke? Wahhh... Butik je ke beli manik bebanyak bang? Hahahaha....

Jadi aku nak rasmi kan lace putih yg aku beli ni. Mind you, ni bukan lace murah semeter belas2 ye.. And yes, lace ada macam2 jenis.. macam2 rega.. tepuk je wallet tanya selera dia macam mana. Jangan terkujat lak bila akak bagitau ada lace yg rega cecah riban semeter. Percayalah dik... Ada... Ko sebut je budget ko macam mana ehehehehe...

Bila dah buat half way.. entah kenapa rasanya hatiku ini perlu jujur... Aku rasa ini maybe last kot aku buat patch lace gaya gini. Kalau buat next time maybe gaya nya lain. Dah ada idea dalam kepala aku cuma tak ada material fabrik lagi. Kita tunggu lah.

Menjahit secara manual (tangan) perlukan kemasan yang cukup rapi. Kecuali ko jahit mesin ala ala sulam kat lace tu. Please ya para beader.. jangan ambil mudah perkara ini. Lagi2 bab hujung2 secoet2 tu.. walaupun ko dah jahit kan sebiji pearl ke apa ke.. tetapppppp kena kemaskan tepi dia ya.. jangan lah ko tempek kan seketul pearl dah siap!! Bebulu aku tgk gambar2 yang di upload banyak begitu rupanya.... Jangan ambil jalan senang!

Ok malas nak celoteh pepanjang. Kang ada label aku ni tangan kuat bebel hahahaha... Mari lah cuci mata...

Enjoy!

both lengan baju

Lace tu aku potong tak ikut bentuk asal, kemudian cantumkan satu persatu... terlebih rajin kan?

Close up sket

Di bahagian tengan lengan

Ok, ni rupa satu baju tu.. 


p/s: Aku dah pasrah dah bab watermark ni. Buat cemana pun ada gak yg akan plagiat. Redha je la labu... tapi kes aritu belum nak bape redha lagi hehehehehe.....

1 comment:

  1. cantik kak, dana skrg lg lah dh jarang menjht,... tempahan pn jarang dpt nih... diri sndiri pun mood menjahit kelaut...

    ReplyDelete