Nuffnang Ads

"Coretan dari seorang pemanik"

Monday, January 28, 2013

Demam... dulu dan sekarang....


Aku demam. Yang sebenarnya berjangkit dengan si kecik ni. Dah beberapa hari dia demam. Genap usia setahun 5 bulan dia demam. Mungkin nak bertambah akal pemikiran dan kenakalan hehe.

Yang best nya aku dan Mr BK baru je berjangkit. Aku jarang sangat kena demam. Tapi kalau kena selalu macam agak teruk. Hopefully jangan lah teruk sangat. Dah lah nak pindah hujung minggu ni. Walaupun sedar tidak lah sumbangkan kudrat sangat nanti. Risau pulak aku si Mr BK dah tak sedap badan. Oh melayan kerenah orang2 matang demam ni kadang kala lagi teruk dari melayan kerenah budak kecil demam. Hehehehe..

Alhamdulillah, demam Humairah dah berkurangan. Dan tidak seteruk sebelum ini. Masih boleh tersenyum dan buatkan mulut aku bising. Ya rabbi.. melompat sana sini macam tak demam. Kompius mak nya. Tapi di awal demamnya suhu agak tinggi. Aku risau juga bila Doc cakap suhu badan dia tinggi and takut kena sawan. Jadi kena monitor closely. Alhamdulillah panas badan dah berkurangan, cuma tinggal sedikit kahak.

Dengan cuaca yang panas berdenting ni, hidung tekak mata semua serba tak kena. Lagi lah dgn hard lens, mata macam berpasir. Hidung sakit. Tekak sakit. (tapi sempat belasah air sarsi berais... nyamannnnnn...) Tu buat ubat moga mujarab.

Lagi berapa hari je nak pindah. Tapi barang tak kemas2. Nak harap aku memang tak lah. Baru bawa 2 beg plastik berisi 1 pek carrot, 1 tin susu pekat, 1 pek jumbo roti canai KAWAN dari supermarket ke kereta je dah sakit pinggang sampai ke leher. Serius ni dik, akak tak tipu. Balik rumah kena tuam air panas... lepas tu tampal koyok sampai ke leher. Sikit lagi nak jadi mumia....

Dulu kan, malu sebenarnya nak cerita, tapi tapelah, sekadar bercerita dulu dan sekarang.

Dulu masa kat sekolah menengah, kalau tak aku si Mok akan jadi anchor untuk setiap kali lawan tarik tali. Selalunya batch aku memang juara lah.

Dulu masa SPM week, aku telah mematahkan pintu belakang jeep kepunyaan bapa pada junior aku. Kuat tak aku? Tak lawak ok.. Ceritanya, entah macam mana bapak kawan aku ni cuba tutup pintu jeep tu, pintu jenis bukak dari tepi.. Tapi tak boleh. Dia tolak kuat2 pun tak boleh jugak. Jenuh lah jugak tolak. Last2 aku offer nak tolong.. aku tolak sekali tak boleh jugak.. agaknya dah fedup bapak die cakap taper lah tayah lah.. Kiranya biar lah pintu tu tak leh tutup rapat. Sekali entah macam mana aku nak tunjuk heroin sangat, ZASSSS!!!... yeay berjaya uols...  berjaya tolak pintu tu and tertutup....dan sekaligus PATAH kan pintu nya engsel hahahahahaha.... Malu? Jangan tanya lah.. Berkali2 aku say sorry... hehehe.. Kuat kan aku??

Dulu, masa main basketball, selamba badak je 10 round padang hoki tu aku sesah.. sambung pulak 20 round basketball court... jam 3 pm okes.. time orang berprep time tu aku dah berlari2 kat padang. Panas? Jangan ceritalah. Sekarang, jalan satu round kat Giant rumah aku tu pun dah lain macam aku rasa... macam nak demam satu badan.. Serius!! Nak melompat? Belum boleh lagi.. Pernah aku try, rasa macam badan atas dgn badan bawah terpisah terus!!!

Sekarang semua nikmat daya kuat tu dah tak ada pada aku. Nak angkat ibu lesung batu dari lantai ke sink pun tak mampu.

Dek kerana memahami ketidakupayaan aku ni, maka Mak akan turun KL nak tolong aku kemas barang. Aku tak kasi sebab Mak bukan kuat sangat. Tapi Mak berkeras, katanya tak dapat kemas pun at least dapat main dgn Humairah jaga dia sementara Mr BK kemas barang. Pengorbanan kasih seorang Mak kan?? Lagi kau nak selalu kecik2 ati dgn Mak kenapa???? Petir sekali baru tau!!!




1 comment:

  1. sbr yek kak, jgn culas mkn ubat tu tau dh tau dmm, jgn main pns lak time pns2 nih heheheh....

    ReplyDelete