Nuffnang Ads

"Coretan dari seorang pemanik"

Friday, September 21, 2012

Mari berenang secara jemaah...



Semakin banyak yang aku tahu, semakin sebal hati aku. 

Kalau ini business ku, jawabnya PARAH! Tapi memang mustahil akan jadi business ku. 

Tapi kalau aku jadi CEO company seperti ini pasti dah lama aku lakukan sesuatu. Apa lagi yang dimahukan oleh seorang CEO selain daripada PROFIT of his company. Betul tak?

Aku agak emosi hari ini. Sebab tu entry pun lambat hari ni. Dari semalam sebenarnya aku cuba memahami data2 yang diberikan. Sehingga ke pagi ini, sampai mata aku berair2 memeriksa semua figure di worksheet. Berlapis2 worksheet yang aku buka. Almaklum dah lama tinggalkan kerja2 analysis. Bila kena buat semula rasa macam serabut kejap. Serabut sbb semua idea datang serentak. Otak aku ligat berpusing pulak. Lepas aku duduk dendiam, jot down semua dalam kepala, mind mapping, buat spider web bagai, baru lega kejap. Baru nampak the path…..

Tapi itulah, makin aku dig, makin aku hilang interest. Kenapa ya? 

Ibaratnya macam kau naik kapal laut TITANIC… Kau dah tahu dah depan tu ade iceberg, kalau tak tukar laluan memang jahanam kau ni nanti. Tapi, kau macam kebal sangat masih duduk silang panggung. Boleh hisap2 cerut bagai, main terup bagai.. seb baik tak  minum je ehehe.. eh tapi main terup leh pulak? Hahahaha….

Jadinya aku kena bersiap sedia belajar berenang di lautan dalam dari sekarang. Mana nak beli swimming suit muslimah ni? Ye ke muslimah? Tetap fit melekap kat badan jugak aku tgk. Tang mana nya muslimah pun aku tak pasti. 

Aku ni nama je ada swimming pool kat bawah rumah tu. Tapi tak pernah aku jejak. Sebabnya arkitek yg plan buat tu budget indah sangat lah view nya bila pool diletakkan ditengah2 laluan antara 2 blok.  Free je pak gad cuci mata lalu lalang berpuluh kali antara blok A dgn B karang.

P/S: Penat rasanya bila kau buat something yg against ur belief kan? Boleh jadi tension!! Bila tension, tak bagus sebabnya; weaken all the muscle.. bile weak, senang lah sakit2 badan.. Hmmm..  kena jumpa HR cecepat ni hehehehe….

No comments:

Post a Comment