Nuffnang Ads

"Coretan dari seorang pemanik"

Tuesday, July 17, 2012

Nota khas...Orang TV3 Sila BACA!


Kepada Tuan Penerbit MHI TV3 yang saya hormati,

Kebelakangan ini saya memang agak terlebih rajin bangun awal pagi lebih awal daripada biasa. Jadi dalam masa saya sibuk menyediakan sarapan di dapur, saya masih berkesempatan untuk menonton rancangan MHI terbitan anda.

Saya tak dapat nafikan bakat yang ada pada Ally Iskandar yang saya rasa memang menjadi nadi kuat untuk rancangan MHI. Tetapi untuk host yang lain, saya rasa anda perlu buat sesuatu. Sangat membosankan dan menjengkelkan. Samada anda perlu mengasah bakat mereka lagi dengan simpan mereka dalam bilik beku dan panaskan otak mereka berlatih untuk menjadi lebih prihatin dengan siaran secara langsung, atau anda boleh cari sahaja bakat² baru yang lain.

Contohnya seperti terbitan untuk pagi ini. Aduhai, saya rasa host lelaki yg baru itu tidak bersedia langsung untuk ke udara secara langsung! Terlalu jelas setiap kali untuk giliran dia bercakap, "q" harus diberikan. Dan saya rasa dia lebih banyak beraksi bagai patung cendana sahaja layaknya. Dan sila pastikan pengetahuan amnya juga diperbaiki.

Jadi, saya harap tindakan sewajarnya dapat diambil demi nama tersohor TV3, sekiranya Tuan Penerbit membaca rungutan peribadi saya ini.

Sekian, terima kasih.

Dari penonton yang tak beberapa nak setia,

Umi PepariDsign

----------------------------------------------------


Topik pagi tadi pasal diet semasa berpuasa.

Tengah² dalam sesi tu adalah dietitian tu mentioned yang sahur tu penting. Jangan tinggalkan sahur. Lepas tu boleh tak mamat patung cendana tu tanya soalan  " kalau sahur tu kena makan nasi lah kan?" Kompiden je ko kan. Direct je dietitian tu jawab balik, "..tak semestinya nasi, tapi kalau boleh dalam kumpulan karbohidrat.. serat pun penting juga..."


Tak tau kenapa, aku jadi jengkel bila kau jadi host tapi ko sengal tanya soalan2 yang sangat cetek aku rasa.


Antara dia punya komen lepas tu " tak paham betul, hanya kerana gadget sanggup buat macam tu"... eiii tak boleh.. aku tak boleh dgr.. bernanarrrrr telinga aku!!!

Pepagi lagi aku dah meriah berpot pet sorang² kat dapur hahahahaha.....

2 comments:

  1. sapa kah agaknyer hos lelaki tu ek, nk cari lah kt you tube or tonton... heheheh tp mmg betul bodoh soalan dia tu psl sahur... aduhla...

    kadang2 benda gini blh bt kite rasa jengkel sgt

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak kenal.. tanak kenal kekekeke.. sian lak dia akak kondem.. org baru rasanya tu dana.. susah gak TV3 nak cari host yg bebetul mantap skang.. tu pasal Ally lah jadi host MHI.. jadi host Mentor hehehe.. sume jenis program Ally bantai.. :)

      Delete