Nuffnang Ads

"Coretan dari seorang pemanik"

Sunday, July 8, 2012

Aku penat...


Aku ini harus bagaimana lagi di mata mu?

Kita tak akan selamanya muda
Sedangkan muda begini terasa tua sekali
Berjalan pun terasa mengahnya
Apatah lagi membongkok dan sebagainya

Kau mahu yang bagaimana cantik di mata mu?
Yang dapat puaskan hati mu
Yang dapat melayan kerenahmu

Aku bukan budak kecil yang mampu kau tipu
Alang keluh kesah mu dapat ku fahami setiap inci bunyi
Apatah lagi pada yang ini
Tak perlu kau reka segala jenaka bodoh itu

Hidup kita tak lama mana
Sedang umur dah menjangkau tua
Belajar lah untuk menerima
Belajar lah untuk berubah
Ikhlaskan lah hati tatkala sedar ini
Esok lusa kita tidak pernah tahu

Mungkin sampai waktu aku perlu sendiri
Mungkin masa itu kau baru mengerti
Apa yang tersurat
Apa yang tersirat
Apa yg aku maksudkan
Apa yg aku doakan

Mungkin sampai waktu bila aku pergi
Tiada apa yg perlu kau tangisi
Kerana aku bukan pernah yg terbaik di sisi mu
Kerana kau sering mencari yg lain
Yang bagaimana lagi aku hilang punca

Kalau ini dugaannya
Aku pasrah

Kau bagaimana?

No comments:

Post a Comment