Nuffnang Ads

"Coretan dari seorang pemanik"

Thursday, August 9, 2012

Cerita kan secara RANDOM


Entry Random 1:

Pandalela menang pingat gangsa weh!! And it's OLYMPICS medal weh!

Tak. Aku tak berkesempatan nak tgk secara LIVE semalam. Aku cuma tahu pagi tadi je. Perjalanan kehidupan semalam sangat memenatkan. Sampaikan Humairah pun protes dgn menangis merajuk sebaik sampai rumah. Sorry sayang.

Tahniah buat Pandalela! Satu pencapaian baru buat Malaysia. Lepas ni Menteri Sukan boleh la buat post moterm sukan apa yg perlu di beri lebih perhatian. Prioritize!!!

Dan jangan lupa sila cari pelapis Lim Chong Wei cepat!! Tapi kami mahu yang bersemangat waja dan jitu sahaja ya Pak Menteri. Yg hangat2 tahi ayam, yg suam2 kuku kami tanak.. Sila simpan buat pekasam. :P

Entry Random 2:

Semalam, sewaktu dalam perjalanan hendak ke pejabat, jalan yg biasa aku lalu jammed luar biasa. Gara2 paip pecah, jadi ramai ambil alternatif tukar laluan . Masalahnya semua tertumpu pada laluan alternatif yg sama. hehehe...

Laluan ke KL memang lah jammed berbanding laluan kontra di sebelah. Di seberang sana, aku perhatikan sebiji kereta Vios berwarna kelabu parking di tepi jalan di atas jambatan. Bawah tu Sg Klang aku rasa. Mana ada sungai lain kat KL ni kan? :)

Oleh kerana laluan aku jalan macam siput semput, jadi aku perhatikan sahaja apa dibuatnya kereta tu parking tepi jalan macam tu.

Tiba2 keluar seorang wanita berbangsa India membawa satu bungkusan plastik berwarna hijau. Dan yg paling best nya, selamba saja dia pergi ke tepi jalan tu campak plastik hijau tu ke dalam sungai. Aku?? Menjerit dalam kereta!! Kurang ajar nya!!!!! Lepas tu terus selamba pecut kereta macam tak ada apa. Ya dia buang sampah ke dalam sungai!!!

Kenapa? Kenapa kurang sangat sensitiviti org Malaysia ni? Memang kalau macam ni lah sikap segelintir kita, jgn harap Sg Klang tu kau nak buat tempat bermandi manda.

Geram sangat aku dgn perangai perempuan tu. Ambil mudah. Duduk area mana gamaknya tak ada sistem angkut sampah ke? Nak kata tak bertamadun, pandai pulak berkereta import bagai seleranya. Tinggi bebeno tamadun selera ko.. Tapi sampah buang merata macam tu je? Bayangkan berapa lama dia dah buat benda tu? And let say satu plastik sampah tu beratnya 1kg la min, kalau dia jadikan rutin seminggu 3 kali buang sampah dah 3kg. Kau bayangkan kalau dah bertahun dia buat??

Semoga perempuan tu mendapat hidayah kebersihan.

Entry Random 3:

Kempen keselamatan jalanraya akan ditukar nama.

Hmmm.. Tukar lah nama pun. Branding je tu. Sejuta kali tukar pun kalau attitude rakyat Malaysia ni tak reti sabar, tak reti tolak ansur, tak prihatin, memang tak ada maknanya. Tak perlu tukar nama lah Pak Polisi. Korang rasa apa cara terbaik nak kurangkan kadar kemalangan?

Tapi aku rasa statistik kemalangan tu kena compare juga dgn statistik kenaikan kadar kenderaan yg ada kat on the road. Kalau dah jumlah bilangan kereta yg baru bertambah, jadi logiknya number of accident pun increase lah. Tak apa, bukan urusan aku nak kira. Biarkan mereka yg lebih arif.



Ok. Mari kita sambung berehat di hari Jumaat ni. Jam dah tunjukkan pukul 1:05pm. Kaum lelaki kat opis aku ni masih ada yg tak berganjak dari tempat. Masih sempat nak menceceh dgn wanita2 yg ada di pejabat ni. Hmmm..


 




No comments:

Post a Comment