Nuffnang Ads

"Coretan dari seorang pemanik"

Thursday, May 2, 2013

It's time to finish your beading project!!!!




"If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then is an empty desk a sign?" 

~Albert Einstein


So which one is your desk? Mine? Definitely cluttered!!! 

I can have more than 5 beading projects at one time. When one corner of my dining table is full of beads, then I move to the next corner. Then, when all seats are occupied with the cloth and so on, move to the next spare wooden desk.. and now add one flip desk. Fuh!!!

Definitely, kadang bila tengah buat satu baju, tetiba idea datang bergolek2 teringatkan yg satu lagi baju, jadi bangun ambil dan terjemahkan dulu idea tu.. hehehe.. sebab tu kadang berhelai2 baju atas setiap kerusi meja makan aku.

Cuma sejak si kecil pandai nak memanik sama, jadi kena pandai susun manik. Alhamdulillah, dia jarang mengacau, cuma pantang lah tengok aku duduk berjam kat meja. Boring sikit dia datang lah nak jahit sama kononnya. Eh jangan tak tau, dah pandai masukkan manik dalam jarum ok.. dia tgk aku buat. Dia pun buat.. Masuk pulak tu manik tu hehehe.. Nanti aku share gambar si kecik berangan nak memanik ya.. 

Soalan entry kali ini, bila anda rasa masa yang sesuai untuk siapkan beading project anda?

Kalau aku? Firstly bila financial aku menjadi masalah hahaha.. bila pulak tak jadi masalahnya kan? Dengan keadaan aku macam ni.. always u olsss!!!

Seriously, bila aku rasa dah banyak sangat manik berterabur atas meja. Dah tak ada alas lapik yang nak digunakan (ada, tapi aku malas nak kotorkan sbb semua Mr BK dah cuci bersih seputih salju hahaha). Then aku rimas tgk benang2 yang bergolek2 atas meja. 

And last sekali bila tgk kengkawan menjahit, aku berkobar2 nak siapkan hahahaha.. Oh ada lagi satu faktor... bila aku teringatkan quote ni ' tak boleh bazirkan masa walau sedetik' wah berkobar2 aku nak siap kan manik... 



 Serabut ke kak???



Korang pulak macam mana??



p/s: rekod paling cepat aku siapkan sebelahlengan: 4 jam... perghhh!! marathon tak hengat... jahit sambil mata jeling jam kat dinding hahahaha.... 

No comments:

Post a Comment