Nuffnang Ads

"Coretan dari seorang pemanik"

Thursday, December 6, 2012

Malaysia perlu lebih ramai Safee Sali



Sebenarnya aku bukanlah penyokong tegar Harimau Malaya. Ambil pusing pun bila Team Malaysia lawan.

Semi final nanti Harimau Malaya jumpa Gajah Putih hehehe.. Kecik perut aku bila bayangkan match tu nanti. Entah kenapa terbayang2 macam team kita kena perkotak katikkan. Aku tengok macam mana Thailand nya game. Memang pantas game dia. Skill each player pun memang bagus. Tapi ni dari mata aku yg rabun lah ye. Karang ada pulak fanatik yg mengaum kat aku :P

Aku tak tau kenapa tapi aku sangat suka cara Safee Sali main. Dia macam kat his own league which is aku rasa tak ada lagi player kita yang skill and cara main dia sama level. Cuma baru ni aku rasa ada yg bakal menjadi pelapis beliau. Yeah.. Wan Zack Haikal.

Aku rasa  mamat ni makin hensem sejak solo ni hehehehe

 Mantap wooo... kena tackle pun maintan je hehe.. hensem jugak dia ni kan?

Dengan gaya tubuh badan yg tegap, aku yakin Wan Zack boleh jadi striker ulung Harimau Malaya kelak. Lariannya laju. Walaupun dia agak muda dan skill agak kurang especially bab hantarannya yg banyak miss… tapi dia ni player yg unpredictable pada aku. Jadi dalam unpredictable dia tu ada kelebihannya. Aku harap Wan Zack diberi lebih peluang untuk beraksi.

Lain dari tu aku rasa defense kena lebih ampuh lagi. Aku tak tau kenapa si kembar tu still ada. Sbb aku tak rasa skill dia bagus pun. Asyik bocor je, dengan gaya ganas bila tackle lawan. Entah, maybe dia je antara yang terbaik Malaysia ada as a defender. Kesian kan kita?

Goalkeeper?  Ehehehehe… kenapa Apek tak main eh? Tanya sama Dato’ lah.. as a coach sure dia ada reason yg tersendiri.

Cakap pasal coach, kadang kesian dgn Dato’ Rajagopal. Bila menang disanjung2.. bila kalah dimaki2… jangan di tarik balik title Dato’ tu sudah lah. Sebenarnya kalau kalah tu salah siapa ya? Player ke coach? Kalau coach berbuih mulut cakap cam ni tapi player degil kepala batu macam mana?

Penyakit utama yg aku tgk, player kita suka sangat tunggu bola. Gerammmmmm!!!!! Dulu aku main basketball, memang coach aku akan menjerit bergema satu padang lah kalau ko main tunggu je bola sampai kat ko. Sebab tu bila passing bola jangan terus direct pada org tu. Pass ke depan sket ke apa ke.. kasi org tu move… And one more thing, tak ada rebound lepas try shoot. Most of player tgk je bola tu terkena tiang palang gol ke player ke.. Bukan nya nak meluru try lagi buat another try, ni tgk je la bola tu at the end sampai kat tangan goalie… Sedihhhh…….

Dah.. sekian coretan pasal bola.. Semoga team kita menang di semi final nanti. Yang sebenarnya perut aku kecut ni dok fikirkan lawan Thailand nanti. Tak pasal je kan? Macam tade menda lain ko nak pk dah??

p/s:  aku suka sangat komen explayer negara pagi tadi kat MHI TV3, tak kesah main kat mana pun kalau kita ada game sendiri, sure kita boleh main dgn baik. Kena ada imaginasi yg kuat macam mana nak lawan….. See?? The power of imagination hehehehehe…. I loikeeeee… Macam manik pun kena imagine jugak... opsss tetiba dari bola ke manik hahaha

1 comment:

  1. hope game timbal balik kt thailand nnti kite blh menang, takmo seri2 lg...

    ReplyDelete